Hiss eller diss
I helgen var jag (Malin )och Emma B i Göteborg och upplevde både bra och dålig service.
När vi besökte kicks i Nordstan fick vi dålig service när vi bemötes av personalen. Först när vi frågade efter torrshampoo bemötes vi med ett ” det är där borta” och ett svagt pekande vilket inte hjälpte något alls eftersom hela väggen var full av produkter. När vi tillslut hittade torrshampoo så gick vi vidare till kassan. Innan vi skulle betala gav jag fram mitt medlemskort och hon ville knappt ta emot det först utan tittade på det och ”fnyste”, när hon dragit kortet fick jag det kastat tillbaka på disken. Det här är ett ett exempel på dålig service och som kund inte uppskattas och vi känner inte att vi vill komma tillbaka.
När vi besökte Bikbok i Nordstan fick vi bra service när vi blev bemötta. Vi blev bemöta med ett hej när vi mötte på personalen i affären och de frågade oss om de kunde hjälpa oss med något. När vi sen kom fram i kassan var hon i kassan glad och skrattade när hon skämtade till det lite. Hon var trevlig och önskade en bra dag. Det här är ett exempel på bra service som uppskattas av kunder och gör att vi vill besöka butiken igen.